Fórum
Fórum » Általános fórum témakör » Forma-1Súgó


15654 hozzászólás 1044 lapon Rendezés:

1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19  ... 1044

(Új hozzászóláshoz lépj be)

LK 2009.04.04. 21:41  (1809733)
A Nissan GT-R-t is kézzel rakják össze.
<BR>A wankel motor meg egy nagyon könnyű,nagyon alacsony súlypontú motor és amikor megjelent lényegesen jobb volt a bmw 330i 3literes motorjától. De az tény,hogy mostmár eljárt felette az idő,de le is cserélik az 1.3ast egy 1.6osra(új RX7,RX9) és nem csodálkoznék ha megint a legjobbak közt lenne. Kb 300 lovas lesz. Az tény,hogy sokat fogyaszt,de egy 9500ig pörgő motortól nem is lehet mást várni.És ez az "azonos sávos" dolog meg nagyon nem igaz...nekünk mindig japán autónk volt,először két Mazda,most meg Mazda és Subaru és soha semmi baja nem volt egyiknek sem. Nyáralásokkor direkt számoltuk tesómmal,hogy hány japán autó lesz lerobbanva....nos az utóbbi két évben mióta ezt nézzük egyetlen egy sem volt,4-5 német és legaláb 10 olasz és 20 francia/év a termés eddig,méghozzá nem egy vadiúj Renault,Peaugeot. Úgyhogy szerintem minőségben nagy különbség van. És mondjuk más kategóriában is egy GT-R árkonkurense az M3 BMW és a nyomában sincs. A németek nagyon tudnak autót építeni,sokat elfogadnék,de ha az azonos "sávokat" nézzük nekem a japók a nyerők. De most az új szabályokkal talán összeszedik magukat. Jó lenne pár év múlva egy Toyota-BMW-Ferrari-McLaren-Reanult párharc.


ProtUS | VIP user 2009.04.03. 22:58  (1809677)
Ez igazából nehéz kérdés, hogy technológia, meg hogyan... A mai autókban iszonyatos nagy átfedések vannak technológiailag (és most ne arra gondoljatok, hogy milyen motor, meg hajtómű, hanem motorblokk anyaga és gyártási eljárása, szerkezeti anyagai, járműelektronika), hogy most a specifikus alkatrészek szinte szabványos beszerzéseit/honosításait (pl. fékek) ne is említsem. Az azonos árkategóriájú, darabszámú autók szinte megegyeznek paraméterekben, tulajdonságokban. Főleg, hogy manapság egyre globalizáltabb az egész (Nissan-Renault; Chrysler-Mercedes; a Suzuki karosszériakoppintásai stb.), nincs igazán éles határvonal semmilyen téren (ellenpélda valamelyik francia autógyár török összeszerelője).
<BR>
<BR>Árban meg felesleges összehasonlítani. A japán sportautók is szériában készülnek többnyire (igaz - kisszériások), sok sportautó (pl. a Lamborghini is vagy a Ferrari) szinte manufakturálisan, ami jelentősen megdobja a költséget és az árat.
<BR>
<BR>Amúgy a japánoknak is voltak csodálatos technológiai újításaik, amik nem igazán váltak be (pl. Mazda wankel-motorjai).
<BR>
<BR>Szóval ha azonos sávokat nézünk autópiacon, akkor kb. az dönt, hogy merre húz az ember szíve, mert mondjuk 5milliós kategóriában akkora különbséget úgyse fog találni, főleg akkorát nem, mint amikről a népmesék szólnak.


LK 2009.04.03. 21:22  (1809675)
"Már hogy ne függene össze az élsport innovációja és a közúti technológia? "
<BR>
<BR>Nem ezt mondtam...arra utaltam,hogy annak ellenére,hogy technikailag a japánok messze fölülmúlják a franciákat,de még a németeket is az f1ben sehol sincsennek.....pedig most itt van a közuti autók közül a 22-23 milliós Nissan GT-R ami a 40-50 milliós Porschékat,Lamborghiniket tönkreveri és már jó ideje a legmegbízhatóbb autókat csinálják a japánok,még a franciák messze a leggyengébbek megbízhatóság terén és az f1ben semmi sem látszik ebből.


ProtUS | VIP user 2009.04.02. 23:15  (1809624)
A KERS annyiban új, hogy robbanómotoroknál nem igazán volt előzménye tudtommal. Meg mint látható elég nehéz kivitelezésű technológia még.


Toti | VIP user 2009.04.02. 23:12  (1809623)
akkor talán helyes volt az a megérzésem, hogy ez a KERS nem annyira új találmány.


ProtUS | VIP user 2009.04.02. 23:08  (1809622)
Villanymotoroknál az erővisszanyerés fékezésnél régóta használt jelenség.


Toti | VIP user 2009.04.02. 23:07  (1809621)
én is a hibridre gondoltam. de ez nem csak az autókba kerülhet bele, hanem mondjuk a villamosokba is.


ProtUS | VIP user 2009.04.02. 23:04  (1809619)
Ha nem is pont a forma-1-es formában, de szerintem 5-10 éven belül valami hasonló szerkezet bekerülhet a gépjárműgyártásba. Bár ez már inkább hibridhajtásnál léphet előtérbe.
<BR>
<BR>A turbófeltöltő is kísérlet/fejlesztés - versenysport - gépjárműgyártás pályát járta be. (Bár nem F1-es fejlesztés.)


Toti | VIP user 2009.04.02. 22:53  (1809617)
ja, és van, amelyik rántott hús szagú :D
<BR>
<BR>izgalmas lenne, ha dízellel mennének, és a szerelőknek kéne kitermelni az olajat. mindenhol rántott hús lenne :D


b.o.b.a.n | VIP user 2009.04.02. 22:43  (1809616)
Van amelyikben van nitro...:))


Toti | VIP user 2009.04.02. 22:39  (1809615)
aszondod a KERS is benne lesz pár éven belül a kocsikban?


ProtUS | VIP user 2009.04.02. 22:27  (1809614)
Már hogy ne függene össze az élsport innovációja és a közúti technológia?
<BR>
<BR>Hihetetlen sok precíz mérést, fejlesztést hajtanak végre a forma-1-ben ami visszaköszön évek múltán a gyártásban, csak senki se áll neki flexszel szétbontani egy motorblokkot...


LK 2009.04.02. 21:52  (1809610)
Én nagyon nem bánom,hogy így szerepelt a két " szupercsapat" remélem mire felélednek a többiek már messz lesznek:) Jó lenne egy kis előrelépés a japán gyáraktól,mert sokkal fejletebbek mint az európaiak,erre a rönyó az utóbbi években elverte őket,persze ennek sok köze nincs az utcai autókhoz,de akkor is. Én nem bánnám,ha Rosberg-Trulli-Button közt dőlne el a VB cím.


Alan Smith 2009.04.02. 18:26  (1809603)
&#8221;A melbourne-i kihallgatáson ellenőreink és a versenyigazgató megkérdezték Lewis Hamiltont és a McLaren-menedzser Dave Ryant, hogy utasították-e a pilótát Trulli elengedésére. Mindketten azt mondták, nem. A versenyigazgató külön megkérdezte Lewis Hamiltont, hogy szándékosan engedte-e el Trullit. Hamilton állította, nem szándékosan.&#8221;
<BR>
<BR>
<BR>ok, tényleg ők cseszték el...


Alan Smith 2009.04.02. 18:24  (1809602)
http://sportgeza.hu/forma1/2009/04/02/a_mclaren_nagyon_megszivatta_hamiltont/
<BR>
<BR>
<BR>na itt is van a szöveg, nem tom ezen mi olyan brutális...


1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19  ... 1044

(Új hozzászóláshoz lépj be)

keresés

 

Hírlevél

Eseménynaptár

2024 Május
KE
SZE
CSÜ
SZO
VA
2930
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
12
Nincs esemény!